الجمعة، 27 يناير 2012

1/11/2008

عارف لم بتعشق نكدك وبرضو بتعشق فرحك شئ غريب تبتسم على تناقضك حد بيتمنى الموت وفى نفس اللحظه نفسه يعيش شئ غريب لما شعور يتملكك ويتمكن منك بتحس انك غريب جوة نفسك لما اضحك اوى ومن كتر الضحك ابكى كنت بضحك على ايه وبكيت ليه معرفش كل حاجه بقت غريبه حتى كشكولى وقلمى
حتى صورتى اللى رسمتها بايدى كنت شايفه نفسى حلوة بنت بعيون جميله والشفايف جت كبيرة يومها قولت كنت بضحك ووردتى اللى ادهانى مدرس العربى زمان قالى شاطرة عنتها بس عشان كنت مستغربه كلامه شاطرة فين وانا طول عمرى خايبه كل حاجه بقت غريبه احتفظت بيهم سنين طويله جتلى شووقه انى امسك صورتى واعيط وبعدها قطعتها وهريت الوردة الدبلانه زى عيونى الحزينه
كل شئ من جمبى اغرب من افعالى الغريبه
حاسه كانى بسجن نفسى جوة حاجه غريبه مش عارفه هو ايه سر توهتى ولا اكونش انا الغريبه
كتير بحس ان ناقصنى حاجه يمكن هى الفرحه البعيدة ولا يمكن حلمى انى ارجع طفله بضفاير جميله
كل شئ بجد بقا غريب
حتى شجرة الياسمين بتعتى
بعد ماكانت بتملى الجو ريحه تسحر العقل بجمالها دلوقت بستغرب ريحتها
ولون وردها اللى كان ابيض مشبح بالون الاحمر
انطفى وبقا زى الليل الحزين
كل شئ غريب ولا انا بس الغريبه؟
..........................................
يلح عليا قلبى بان اذهب اليه حتى لو من بعيد يريد ان ايطمئن عليه يصارعه عقلى ويرفض و يطلب منه ان يصمت
ونفسى حائرة بينهما ما الذى افعله بنفسى
اكاد اجن ولا احد يحس بى ..حتى هو
فى عالم من الصمت
وكانه ارتاح بقرارى
قد اكون مخطئه وقد اكون على صواب
لكنى الان اريد ان ارتاح
ماذا افعل
البى نداء قلبى واذهب اليه ام استمع لعقلى !!!
تائها لا اعلم
دقات قلبى التى لا تذكر الا اسمه وهمسه تتعبنى
وشئ ما بداخلى ياكدلى انه يحتاجنى
ولكنى تعبت من كونى وراء ستار دائما
عقلى يرفض ذلك نعم
فانا لا استحق ان اكون هكذا وكانى اعيش فى الظلام اتخفى من اخطائى
احبك ولا اعلم
واكره جهلى لغدا
..........................................


امس كان اليوم الثالث الذى لم اسمع همسه ولا ضحكاته
طوال الليل احاول النوم اتقلب على سريرى وكانه نار احساس قاتل ان تترك من تحب باردتك وليس قهرا
كاننى اقدمت على الانتحار دون تفكير فى اى عواقب
قلبى هو الذى جعلنى اسهر واتذكر كلماته
احبك
انها الشهد منه
لا اعرف هل هناك رجال ينطقونها مثله ؟هل يوجد رجال مثله ؟ لا اظن
هو فقط وحيد قلبى لم يخلق الله رجل يملك مثل قلبه
افكر كثيرا كيف يقضى ليله دونى
واجن بعدم معرفتى
ميقنه انا انه يتابعنى من بعيد وتثيرنى الشكوك فى حبه فاهبط من السماء الى الارض انه لا يبالى بقرارى
استسلم
لم يحاول قط ان يرجعنى
مئات الافكار تراودنى
انت وحيد قلبى انا من اكون لك
حينما كنت اخبرك انى احبك اكثر منك
تضحك وتقول انا اكثر
اليوم فعلا تاكدت انى احبك اكثر منك
اكثر بكثير لدرجه الجنون
انها ساعات قليله التى غفوت فيها نعم فانا انام قليلا واصحى على اسمك
انام واصحى على صوتك
حتى مللت النوم
تلاحقينى اينما اكون حتى فى نومى
لا استطيع التخلص منك
ثلاثه ايام مرو كانهم الجحيم بعينه
اااااااه ذلك الشعور بالوحدة والعجز
ما اقسااه على قلبى
قلب كل ذنبه انه احب رجل لن يكون يوما ملكه
اصبحت لاشئ بدونك
وهذا اعتراف صريح منى
.................................



ليست هناك تعليقات: